Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Kształcenie i rozwijanie umiejętności artystycznych stanowi podstawę rozwoju twórczości dziecięcej. Rozbudzanie zainteresowania sztuką, plastyką, odkrywanie w sobie naturalnych predyspozycji i uzdolnień skłania dziecko do samodzielnej twórczości i działania.
Prowadzę różne warsztaty plastyczne adresowane do wszystkich grup wiekowych. Uwielbiam pracować zarówno z małymi dziećmi, jak i z młodzieżą oraz dorosłymi. Do moich ulubionych zajęć plastycznych należą warsztaty tkactwa artystycznego.
Jestem otwarta na różne formy współpracy. Zapraszana przez ośrodki kultury w naszym mieście prowadzę m.in. warsztaty nawiązujące do prezentowanych w tych placówkach wystaw czasowych.
Jako jedna z laureatek 43. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień” 2017 prowadziłam w Bielskiej Galerii BWA rodzinne warsztaty malarskie „UKRYTE ZWIERZAKI” przybliżające ich uczestnikom moją malarską technikę własną.
W 2018 roku byłam współprowadzącą rodzinnych „WIELKANOCNYCH WARSZTATÓW RĘKODZIEŁA” w Gemini Park.
W bielskim Muzeum Techniki i Włókiennictwa w lipcu 2013 roku prowadziłam warsztaty tkackie „MANIA TKANIA” towarzyszące Triennale Tkaniny „Bez Granic”, a w czerwcu 2015 roku warsztaty malarskie „BAJKOWE ZWIERZAKI” towarzyszące wystawie „Te, co skaczą i fruwają…”.
Oprócz zajęć plastycznych, prowadzonych w przedszkolach i na półkoloniach, na których przybliżam dzieciom i młodzieży tajniki różnych dziedzin sztuki i technik plastycznych, takich jak: malarstwo i rysunek, tkactwo artystyczne, batik, ceramika, papier mache, prowadzę autorskie „ZAJĘCIA PLASTYCZNE Z ELEMENTAMI TEORII HISTORII SZTUKI”.
Wędrówka przez epoki od PREHISTORII do WSPÓŁCZESNOŚCI, zapoznanie się z najsłynniejszymi (sztandarowymi) dziełami i najwybitniejszymi artystami staje się pretekstem do poznania przez dziecko nowych technik i zagadnień plastycznych oraz zastosowania odpowiednich narzędzi i materiałów.
Historia sztuki jest dla nas drogowskazem, inspiracją do praktyki. Tematy zajęć plastycznych są odzwierciedleniem charakterystycznego stylu danego kierunku w sztuce oraz twórczą interpretacją omawianego zagadnienia z dziedziny historii sztuki.
W UNIKIDS (Uniwersytet dla Dzieci) prowadziłam w 2012 roku „WARSZTATY PLASTYCZNE INSPIROWANE DZIEŁAMI SZTUKI NOWOCZESNEJ”.
W trakcie sobotnich spotkań mali Studenci poznawali główne kierunki w sztuce XIX i XX wieku. To właśnie nowe techniki i formy wypowiedzi artystycznej są szczególnie bliskie dzieciom i pokrewne ich spontanicznej aktywności twórczej.
Na warsztatach tych bawimy się z „SURREALISTYCZNYM PRZYPADKIEM I FAKTURĄ” poznając technikę frottage’u Maxa Ernsta, robimy „KUBISTYCZNY PORTRET MAMY”, próbujemy głośniej „KRZYKNĄĆ PLAMĄ” od Edwarda Muncha, doświadczamy różnych możliwości powstawania „ABSTRAKCYJNIE LATAJĄCYCH KOLORÓW”, tworzymy „PRZYJEMNĄ SZTUKĘ” na wzór sztuki Andy Warhola, robimy dzieła pełne „ZŁUDZEŃ OPTYCZNYCH”, używamy do stworzenia dzieła własnego CIAŁA, budujemy „INSTALACJĘ Z ZABAWEK”, bierzemy udział w „IMPRESJONISTYCZNYM PLENERZE MALARSKIM”, w ogrodzie tworzymy „SZTUKĘ ZIEMI”, a zainspirowani założeniami sztuki konceptualnej bawimy się w „SZTUKĘ DOBRYCH POMYSŁÓW”.